מבזק מס מספר 602 - 

מיסוי בינלאומי  2.7.2015

האח הגדול ברשות המסים עתיד לקבל מידע - 2.7.2015

בהמשך למבזקנו מס' 535 בנושא הצעת חוק לתיקון מס' 200 לפקודה שעניינה העברת מידע לרשות מס זרה בהתאם להסכם לחילופי מידע, ומבזקנו מס' 542 בנושא זיהוי פרטים של בעל זכות בחשבון ב"מוסד פיננסי" ואופן העברתם לרשות המסים לצורך יישום הסכם ה"FATCA" שנחתם עם ארה"ב, פורסם ביום ה- 25 ביוני 2015 תזכיר חוק לתיקון הפקודה המאגד את הצעת החוק והתזכיר שטרם התקבלו בחקיקה ("התזכיר"). כל זאת, על רקע האכיפה המוגברת של רשויות המס והליכי הגילוי מרצון המונהגים בשנים האחרונות ברחבי העולם ובפרט בישראל.

התזכיר שפורסם כולל תיקוני חקיקה, ובכללם הוראה המעניקה לשר האוצר סמכות לקבוע בתקנות הוראות לגבי פעולות שעל מוסד פיננסי ישראלי לבצע לצורך זיהוי הלקוח, זיהוי פרטים של בעל החשבון במוסד פיננסי החייב בדיווח, מידע שיש להעביר לגבי חשבונות המוחזקים במוסד כאמור ותשלומים המועברים אליהם ואת אופן העברת המידע.

עוד כולל התזכיר הוראה המעניקה למנהל רשות המסים ("המנהל") או למי שהוסמך לכך מטעמו, סמכות להעביר מידע לרשות מס במדינה אחרת, בהתאם להסכם בינלאומי, בין על פי בקשתה של אותה מדינה ובין ביוזמת המנהל, וזאת בכפוף להתקיימותם של תנאים.

בדברי ההסבר לתזכיר מצוין שממשלת ישראל נמנעה עד כה מלחתום על הסכמים שעניינם חילופי מידע בלבד, כמו גם על האמנה המולטילטרית לסיוע מנהלי בענייני מס של ארגון ה- OECD, בשל היעדרה של חקיקה המאפשרת חתימה על הסכמים כאמור. המידע שמתקבל במסגרת חילופי המידע המבוצעים כיום, אינו כולל חילופי מידע אוטומטי גורף בשל חסמים משפטיים וטכניים, על כן המידע המתקבל או הנמסר כיום, מתייחס לגבי נישומים ספציפיים.

צפוי כי התזכיר האמור יעבור את הליכי החקיקה בישראל, שכן ללא התיקונים האמורים לא תוכל מדינת ישראל ליישם את הסכם ה"FATCA" שנחתם עם ממשלת ארה"ב, ולעמוד התחייבויותיה לחתום על הסכמים לחילופי מידע.

בנוסף, נבקש להביא לידיעתכם, כי רשות המסים האריכה את המועד האחרון להגשת בקשות להיכלל במסגרת הסדרי מעבר לנאמנויות, שנוצרו על ידי תושבי חוץ ושבהן קיים נהנה ישראלי עד ליום ה 31 בדצמבר 2015. הסדרים אלו נועדו להכניס לתוך רשת המס הישראלית נאמנויות שעד ליום 31/12/2013 ("המועד הקובע") לא היו חייבות במס, או שכך נטען לגביהן.

משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל וגילוי מרצון בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.

נשמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המיסים (בפרט בהתאם לנוהל גילוי מרצון שפורסם ביום ה- 7 בספטמבר 2014 ותחולתו עד ליום ה- 31 בדצמבר 2016, ובהתאם להוראת השעה על בקשות לגילוי מרצון, שתחולתה עד ליום ה- 6 בספטמבר 2015, המאפשרת הליך גילוי מרצון במסלול אנונימי או "הליך מקוצר").

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ולרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס, ממשרדנו.

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה